Ir al contenido principal

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3)

Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara.

1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas. 

(Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)  

As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes:

  • A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida.
  • A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas non existirían, e sen elas, os animais tampouco. Doutra banda, a temperatura media da Terra oscila os 15º C, con zonas máis frías e outras máis cálidas dependendo da proximidade da estrela aos distintos puntos xeográficos da Terra. Isto tamén dá lugar á existencia das estacións e os cambios climáticos, que á súa vez permiten a presenza de moitos ecosistemas que dan vida a moitas especies.A temperatura, á súa vez, facilita a existencia de auga líquida, ineludible elemento para a vida.
  • As  dimensións dá Terra:O tamaño da Terra é o suficientemente grande como para atraer á súa atmosfera. De feito, se o seu tamaño fose menor, a súa masa non provocaría a forza  gravitatoria suficiente para retela; e pola contra, se a súa masa fose maior, e por conseguinte a súa gravidade tamén, a atmosfera faríase densa e espesa, impedindo a entrada da luz do Sol.
  • A existencia de  atmosfera:Ademais, a atmosfera podería definirse como unha capa protectora que nos proporciona elementos necesarios para a vida, como o osíxeno, e que á vez nos protexe do nocivo. Así, esta capa permite que a enerxía da luz do Sol penetre no noso planeta para dar lugar á vida mentres nos protexe das radiacións prexudiciais, como as  ultravioletas, a radiación gamma ou os raios X.
  • Elementos químicos especiais:Os compoñentes da Terra que son resultado directo do resto de condicións que favorecen a vida na Terra, permiten a existencia das  biomoléculas que compoñen aos organismos vivos.A combinación dos elementos químicos de nitróxeno, carbono, osíxeno e hidróxeno, xunto con outros en menor cantidade tamén procedentes da Terra, fan posible a vida.
  • Campo magnético terrestre: O planeta azul ten unha estrutura interna que se estende desde o interior da Terra, o núcleo interno, ata o seu límite no que choca co vento solar. Esta estrutura forza un campo ou barreira magnética esencial para protexer aos organismos vivos da radiación solar na superficie, polo que a súa función principal céntrase en manter o equilibrio do planeta fronte aos raios do Sol que golpean a Terra.

La Tierra se oscurece cada vez más: el 'misterioso' fenómeno que alarma a  los científicos

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro