Ir al contenido principal

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3)

Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara.

1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas. 

(Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)  

As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes:

  • A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida.
  • A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas non existirían, e sen elas, os animais tampouco. Doutra banda, a temperatura media da Terra oscila os 15º C, con zonas máis frías e outras máis cálidas dependendo da proximidade da estrela aos distintos puntos xeográficos da Terra. Isto tamén dá lugar á existencia das estacións e os cambios climáticos, que á súa vez permiten a presenza de moitos ecosistemas que dan vida a moitas especies.A temperatura, á súa vez, facilita a existencia de auga líquida, ineludible elemento para a vida.
  • As  dimensións dá Terra:O tamaño da Terra é o suficientemente grande como para atraer á súa atmosfera. De feito, se o seu tamaño fose menor, a súa masa non provocaría a forza  gravitatoria suficiente para retela; e pola contra, se a súa masa fose maior, e por conseguinte a súa gravidade tamén, a atmosfera faríase densa e espesa, impedindo a entrada da luz do Sol.
  • A existencia de  atmosfera:Ademais, a atmosfera podería definirse como unha capa protectora que nos proporciona elementos necesarios para a vida, como o osíxeno, e que á vez nos protexe do nocivo. Así, esta capa permite que a enerxía da luz do Sol penetre no noso planeta para dar lugar á vida mentres nos protexe das radiacións prexudiciais, como as  ultravioletas, a radiación gamma ou os raios X.
  • Elementos químicos especiais:Os compoñentes da Terra que son resultado directo do resto de condicións que favorecen a vida na Terra, permiten a existencia das  biomoléculas que compoñen aos organismos vivos.A combinación dos elementos químicos de nitróxeno, carbono, osíxeno e hidróxeno, xunto con outros en menor cantidade tamén procedentes da Terra, fan posible a vida.
  • Campo magnético terrestre: O planeta azul ten unha estrutura interna que se estende desde o interior da Terra, o núcleo interno, ata o seu límite no que choca co vento solar. Esta estrutura forza un campo ou barreira magnética esencial para protexer aos organismos vivos da radiación solar na superficie, polo que a súa función principal céntrase en manter o equilibrio do planeta fronte aos raios do Sol que golpean a Terra.

La Tierra se oscurece cada vez más: el 'misterioso' fenómeno que alarma a  los científicos

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividades 21-23: As Placas Litosféricas (Segunda Parte)

Contesta: 1. Identifica as placas 1,2,3, 4, 5 e 6 . Placa Euroasiática Placa Africana Placa Sudamericana Placa Norteamericana Placa Pacífica Placa De Nazca 2.  Fíxate nos límites ou bordes de placas entre 1 e 2 e entre 3 e 6.  Como se chaman estas zonas? que está sucedendo en cada caso? Placas 1 e 2:   Zona de Fractura Azores-Xibraltar.  Ata a data, os textos científicos explicaban o límite entre a placa africana e  euroasiática como un proceso de  subducción. A  listosfera africana afundíase por baixo da  litosfera da placa  euroasiática. Neste choque titánico é a diferenza de densidade a que manda ao abismo a unha e eleva á outra. Nos mapas represéntase como unha liña con dentes de serra que apuntan na dirección de  subducción. Placas 3 e 6 :   O bordo oriental da placa atópase dentro de en unha zona de  subducción baixo a placa suramericana, o que deu orixe á cordilleira de Ándelos e á fosa peruano-chilena. Estas p...