Ir al contenido principal

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.

 Contesta:

1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado?A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas.
2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais? Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, corpos ben  delineados en forma de X, debido ao seu alto grao de  compactación e duplicación.


3- Busca tres exemplos de cariotipos doutras especies moi diferentes indicando o seu número de cromosomas. Hai algunha relación entre este número e o complexa que sexa a especie.
  • Panda: 42 cromosomas (21 pares). 
  • Mula: 63 cromosomas. Ten un número impar de cromosomas porque é un híbrido, e por tanto non pode reproducirse. É crúzaa entre un burro (de 62 cromosomas) e un cabalo (64 cromosomas).
  • Bolboreta Agrodiaetus: 268 cromosomas (134 pares) É un dos números máis altos de cromosomas en animais.
4- Que representa o debuxo de abaixo?. Cal é o sexo dese individuo?. Representa o cariograma dun home con Síndrome  Cri  du Chat ( deleción parcial ou total do brazo curto do cromosoma 5).
5- Se o individuo padecera o síndrome de Down, como sería o seu cariotipo?O
 Síndrome de Down débese á  trisomía do cromosoma 21 (presenza dun cromosoma 21 extra) é dicir, a un  cariotipo correspondente a 47, XX,+21 ou 47, XY,+21. (O  cariotipo normal dunha muller é 46, XX e o dun home é 46,  XY).


Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...