Ir al contenido principal

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.

 Contesta:

1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado?A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas.
2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais? Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, corpos ben  delineados en forma de X, debido ao seu alto grao de  compactación e duplicación.


3- Busca tres exemplos de cariotipos doutras especies moi diferentes indicando o seu número de cromosomas. Hai algunha relación entre este número e o complexa que sexa a especie.
  • Panda: 42 cromosomas (21 pares). 
  • Mula: 63 cromosomas. Ten un número impar de cromosomas porque é un híbrido, e por tanto non pode reproducirse. É crúzaa entre un burro (de 62 cromosomas) e un cabalo (64 cromosomas).
  • Bolboreta Agrodiaetus: 268 cromosomas (134 pares) É un dos números máis altos de cromosomas en animais.
4- Que representa o debuxo de abaixo?. Cal é o sexo dese individuo?. Representa o cariograma dun home con Síndrome  Cri  du Chat ( deleción parcial ou total do brazo curto do cromosoma 5).
5- Se o individuo padecera o síndrome de Down, como sería o seu cariotipo?O
 Síndrome de Down débese á  trisomía do cromosoma 21 (presenza dun cromosoma 21 extra) é dicir, a un  cariotipo correspondente a 47, XX,+21 ou 47, XY,+21. (O  cariotipo normal dunha muller é 46, XX e o dun home é 46,  XY).


Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro