Ir al contenido principal

Actividade 45: Os Primeiros Médicos

No campo da mediciña, como en tantos outros da antigúedade, destacaron os gregos. Tedes que facer unha entrada describindo brevemente a vida e as aportacións médicas de Galeno e Hipócrates.


GALENO:
Non se sabía moito sobre a composición e o funcionamento do corpo humano porque, durante séculos, Roma prohibiu a disección humana. Galeno atopou unha forma de eludir esa prohibición  diseccionando animais.
Galeno intuíu que os simios eran similares ás persoas na súa anatomía. Esta idea levouno a  diseccionar tanto animais vivos como mortos. Por horrible que soe esa práctica, aprendeu moito dos seus experimentos. Por unha banda, estableceu firmemente que o sangue fluía polas veas.
Poucas persoas consideran a Galeno como un biólogo; no mellor dos casos, poderían consideralo un  zoólogo por todo o traballo que fixo cos animais. Con todo, temos que entender que  diseccionó simios para comprender como funcionaba o corpo humano, non por ningún interese en Comezou os seus experimentos con simios, pero logo usou porcos porque os rostros dos simios parecíanse demasiado ao dos humanos.
Se Galeno tivese o equipo para estudar o ADN, a estrutura celular ou calquera cousa a nivel  microbiológico, probablemente faríao. A pesar do seu mal xenio e a súa terrible disposición, a súa era unha mente  ávidamente curiosa.
Descubriu como funcionaba a traquea e  delineó o seu deseño, así como unha estrutura anatómica próxima, a larinxe. Tamén descubriu como funcionan os pulmóns... inflando un par de pulmóns cun fol. Ao longo da historia, seguiu sendo a maior referencia en anatomía, pero só ata o século  XVI.
Para entón, levantouse a prohibición da disección humana. Moitos científicos e médicos non tiñan reparos en abrir á xente; podían refutar (e fixérono) moitas das ideas de Galeno.
Gran parte dos seus estudos de fisioloxía tiveron como guía a pensadores filosóficos como Aristóteles e o seu mestre, Platón. Naturalmente, o seu heroe na medicina,  Hipócrates, xogou un papel importante pero, a pesar de todas estas influencias, Galeno fixo moitos descubrimentos, dos cales se probaron bastantes.
Galeno deulle ao mundo a súa primeira explicación completa sobre os pulmóns e como funcionan. Os científicos de hoxe en día aínda se basean nos coñecementos adquiridos cos seus experimentos.
O legado de Galeno
Gran parte da nosa comprensión da anatomía humana provén directamente do traballo de Galeno. Os seus (espantosos) experimentos provocaron unha evolución na comprensión de como funciona o corpo humano. Grazas ao seu traballo coñecemos:

A diferenza entre sangue  venosa e arterial.
O sistema circulatorio.
O sistema respiratorio.
O sistema nervioso, incluída a diferenza entre os nervios sensoriais e motores.
A  medula  espinal.
A columna vertebral.
O sistema reprodutivo.
Sen dúbida, cometeu erros no camiño. Non puido estudar a anatomía humana, polo que algunhas das súas interpretacións decididamente non son humanas, como o útero que, nas súas descricións, parécese ao dun can.

HIPÓCRATES:
Este pioneiro da medicina occidental, desenvolveu un sistema baseado na observación e a experiencia para o estudo das enfermidades, atribuíndo as causas das mesmas a fenómenos meramente naturais e non a intervencións dos deuses como se cría ata ese entón. Ademais, considerou que o mantemento da saúde depende exclusivamente da dieta e a hixiene.

Foi o primeiro en recompilar de maneira organizada os síntomas dos pacientes para elaborar diagnósticos a partir deles, práctica que lle permitía predicir o curso das enfermidades. Ademais, estableceu relacións entre os estados anímicos e certas patoloxías (Teoría dos humores), e suxeriu que o contido dos soños podía revelar a verdadeira natureza dos trastornos orgánicos.

Na Grecia Clásica existían dúas escolas principais onde se ensinaba a medicina, falamos por unha banda da escola de  Cnido e por outro a de  Cos. Cada unha tiña un punto de vista diferente sobre como tratar as enfermidades. A escola de  Cnido daba máis importancia ao diagnóstico, mentres que a escola de  Cos (na que estudou  Hipócrates e que posteriormente pasaría a chamarse escola  Hipocrática) centrábase no coidado do paciente e o prognóstico. Isto precisamente fixo que a escola de  Cos fose máis exitosa á hora de aplicar diagnósticos xerais e tratamentos pasivos que a escola de  Cnido. Ao estar prohibida a disección de cadáveres nesta época, para a escola de  Cnido era complicado determinar que provocaba enfermidades con síntomas pouco coñecidos. Así na escola de  Cos tratábanse enfermidades de maneira máis eficaz e permitiu un gran desenvolvemento na práctica clínica.

Podemos ver como a medicina actual na que o médico busca un diagnóstico específico e un tratamento especializado (como promovía a escola de  Cnido), afástase da forma en que se traballaba na escola de  Cos. Este cambio no pensamento médico desde o tempo de  Hipócrates provocou que este recibise duras críticas ao longo dos últimos séculos.






Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro