Ir al contenido principal

Actividade 7: O Programa Do Curso

Nas actividades anteriores fixemos unha aproximación xeral a algunhas das características da ciencia. Nesta entrada imos a coñecer os temas científicos que trataremos ao longo do curso. 

Ide á páxina Programación do blog da materia, lede con atención as características e programa e contestade:

 1. Que disciplinas ou ramas da ciencia (como a Química) imos a coñecer. Decide, alomenos, 5 exemplos. 

 Física, Química,Bioloxía, Ecoloxía, Ocenografía.

2. Definide cada unha delas. 

Física: A física é unha rama das ciencias naturales que se encarga de estudar a materia(os corpos) e o seu movemento a través do espacio e dotempo, asi como a súa relación coa enerxía e a forza coa finalidade de entender como se comporta o universo e o seu ambiente.

Química: estuda a materia e os cambios que sufren a nivel atómico e molecular. Posee dúas grandes ramas: a química orgánica, que estud os compostos conformados por carbono; e a química inorgánica, que estuda os compostos que non estan formados por carbonos.

Bioloxía: ciencia que se dedica ao estudo dos seres vivos, a súa estuctura, función, crecemento, orixen, evolución, distribución e taxonomía.

Ecoloxía:dedícase ao estudo das relacións que teñen os organismos vivos entre eles e co ambiente.

Ocenografía: ciencia marina que estuda o océano, entre os seus obxectos de estudo encóntranse: os organismos marinos, a dinámica do ecosistema,olas, placas tectónicas, propiedades das substancias químicas que se encontran no océano, etc...

 

3. Indicade algunha científica ou científico que destaca ou destacou nesa rama. Cal foi a súa aportación? 

Física: Isaac Newton. Os seus decubrementos cambiaron a forma de coñecer e comprender o universo. Entre os seus principais descubrementos se encontran: as leis do movemento, a lei de gravitación universal e a teorís de color. 

Química: Marie Curie. Obtivo o Premio Nobel de Química polas súas investigacións sobre o radio e os seus compostos.

Bioloxía: Charles Darwin. Era un naturalista británico que propuxo a teoría da evolución biolóxica por selección natural. Darwin definiu a evolución coma '' descendencia con modificación'', a idea de que as especies  cambian ao largo do tmepo, dan orixe a novas especies e comparten un ancestro común.

Ecoloxía: Aristóteles. Foi o primeiro en intentar explicar un fenómeno ecolóxico mediante a relación existente entre os organismos co seu medio sen que dito fenómeno se lle atribuíra un orixe sobrenatural ou divino.

Ocenografía: Edwar Forbes. Estudou as comunidades e descubriu as especiesmarinas de animais que viven nas diferentes zonas da profundidade do mar.

 E, por suposto, se tedes dúbidas sobre a primeira parte (tipos de traballos, etc) preguntade.

 

 

 



Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro