Ir al contenido principal

Actividade 7: O Programa Do Curso

Nas actividades anteriores fixemos unha aproximación xeral a algunhas das características da ciencia. Nesta entrada imos a coñecer os temas científicos que trataremos ao longo do curso. 

Ide á páxina Programación do blog da materia, lede con atención as características e programa e contestade:

 1. Que disciplinas ou ramas da ciencia (como a Química) imos a coñecer. Decide, alomenos, 5 exemplos. 

 Física, Química,Bioloxía, Ecoloxía, Ocenografía.

2. Definide cada unha delas. 

Física: A física é unha rama das ciencias naturales que se encarga de estudar a materia(os corpos) e o seu movemento a través do espacio e dotempo, asi como a súa relación coa enerxía e a forza coa finalidade de entender como se comporta o universo e o seu ambiente.

Química: estuda a materia e os cambios que sufren a nivel atómico e molecular. Posee dúas grandes ramas: a química orgánica, que estud os compostos conformados por carbono; e a química inorgánica, que estuda os compostos que non estan formados por carbonos.

Bioloxía: ciencia que se dedica ao estudo dos seres vivos, a súa estuctura, función, crecemento, orixen, evolución, distribución e taxonomía.

Ecoloxía:dedícase ao estudo das relacións que teñen os organismos vivos entre eles e co ambiente.

Ocenografía: ciencia marina que estuda o océano, entre os seus obxectos de estudo encóntranse: os organismos marinos, a dinámica do ecosistema,olas, placas tectónicas, propiedades das substancias químicas que se encontran no océano, etc...

 

3. Indicade algunha científica ou científico que destaca ou destacou nesa rama. Cal foi a súa aportación? 

Física: Isaac Newton. Os seus decubrementos cambiaron a forma de coñecer e comprender o universo. Entre os seus principais descubrementos se encontran: as leis do movemento, a lei de gravitación universal e a teorís de color. 

Química: Marie Curie. Obtivo o Premio Nobel de Química polas súas investigacións sobre o radio e os seus compostos.

Bioloxía: Charles Darwin. Era un naturalista británico que propuxo a teoría da evolución biolóxica por selección natural. Darwin definiu a evolución coma '' descendencia con modificación'', a idea de que as especies  cambian ao largo do tmepo, dan orixe a novas especies e comparten un ancestro común.

Ecoloxía: Aristóteles. Foi o primeiro en intentar explicar un fenómeno ecolóxico mediante a relación existente entre os organismos co seu medio sen que dito fenómeno se lle atribuíra un orixe sobrenatural ou divino.

Ocenografía: Edwar Forbes. Estudou as comunidades e descubriu as especiesmarinas de animais que viven nas diferentes zonas da profundidade do mar.

 E, por suposto, se tedes dúbidas sobre a primeira parte (tipos de traballos, etc) preguntade.

 

 

 



Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividades 21-23: As Placas Litosféricas (Segunda Parte)

Contesta: 1. Identifica as placas 1,2,3, 4, 5 e 6 . Placa Euroasiática Placa Africana Placa Sudamericana Placa Norteamericana Placa Pacífica Placa De Nazca 2.  Fíxate nos límites ou bordes de placas entre 1 e 2 e entre 3 e 6.  Como se chaman estas zonas? que está sucedendo en cada caso? Placas 1 e 2:   Zona de Fractura Azores-Xibraltar.  Ata a data, os textos científicos explicaban o límite entre a placa africana e  euroasiática como un proceso de  subducción. A  listosfera africana afundíase por baixo da  litosfera da placa  euroasiática. Neste choque titánico é a diferenza de densidade a que manda ao abismo a unha e eleva á outra. Nos mapas represéntase como unha liña con dentes de serra que apuntan na dirección de  subducción. Placas 3 e 6 :   O bordo oriental da placa atópase dentro de en unha zona de  subducción baixo a placa suramericana, o que deu orixe á cordilleira de Ándelos e á fosa peruano-chilena. Estas p...