Ir al contenido principal

Actividade 12: O Universo 2

Planeta Anano: Planeta do sistema solar que ten gravidade, aínda que moi pouca masa, e que non deixou a súa órbita completamente libre doutros corpos menores.

Satélite: Todo corpo, artificial ou natural, que vira ao redor doutro maior, atrapado pola súa atracción  gravitatoria.

Asteroide: Os asteroides son corpos menores do Sistema Solar, maioritariamente compostos de  silicatos e metais.

Cometa: Os cometas,son corpos menores, compostos de xeo e  silicatos. Trátase basicamente de grandes «bólas de xeo sucio». As súas órbitas, normalmente moi alongadas, lévanos a pasar a maior parte do tempo moi afastados do Sol, en rexións frías do Sistema Solar. Pero cando se achegan ao astro rei, quéntanse e o xeo (principalmente de auga) se  sublima, é dicir, pasa de estado sólido a  gaseoso. Este gas, que escapa do núcleo sólido do cometa, arrastra consigo partículas de po e forma unhas extensas nubes ao redor do cometa chamadas cabeleira (ou coma). Os materiais que forman a cabeleira son arrastrados en sentido oposto ao Sol polo vento Solar e dan lugar ás colas  cometarias

Meteorito: Denomínase así a toda partícula extraterrestre, ou  meteoroide, que penetra na atmosfera terrestre e logra sobrevivir á fricción e chegar ata o chan. A ese fragmento de roca proveniente do espazo chamarémolo meteorito.

Órbita: Traxectoria que describe un corpo ao redor doutro, baixo o influxo da forza  gravitatoria. As órbitas poden ser circulares, elípticas,  parabólicas ou  hiperbólicas. No caso dos sistemas planetarios, como o Sistema Solar, os planetas viran en órbitas elípticas ao redor da estrela central, que no noso caso é o Sol.

 

 

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...