Ir al contenido principal

Actividade 12: O Universo 2

Planeta Anano: Planeta do sistema solar que ten gravidade, aínda que moi pouca masa, e que non deixou a súa órbita completamente libre doutros corpos menores.

Satélite: Todo corpo, artificial ou natural, que vira ao redor doutro maior, atrapado pola súa atracción  gravitatoria.

Asteroide: Os asteroides son corpos menores do Sistema Solar, maioritariamente compostos de  silicatos e metais.

Cometa: Os cometas,son corpos menores, compostos de xeo e  silicatos. Trátase basicamente de grandes «bólas de xeo sucio». As súas órbitas, normalmente moi alongadas, lévanos a pasar a maior parte do tempo moi afastados do Sol, en rexións frías do Sistema Solar. Pero cando se achegan ao astro rei, quéntanse e o xeo (principalmente de auga) se  sublima, é dicir, pasa de estado sólido a  gaseoso. Este gas, que escapa do núcleo sólido do cometa, arrastra consigo partículas de po e forma unhas extensas nubes ao redor do cometa chamadas cabeleira (ou coma). Os materiais que forman a cabeleira son arrastrados en sentido oposto ao Sol polo vento Solar e dan lugar ás colas  cometarias

Meteorito: Denomínase así a toda partícula extraterrestre, ou  meteoroide, que penetra na atmosfera terrestre e logra sobrevivir á fricción e chegar ata o chan. A ese fragmento de roca proveniente do espazo chamarémolo meteorito.

Órbita: Traxectoria que describe un corpo ao redor doutro, baixo o influxo da forza  gravitatoria. As órbitas poden ser circulares, elípticas,  parabólicas ou  hiperbólicas. No caso dos sistemas planetarios, como o Sistema Solar, os planetas viran en órbitas elípticas ao redor da estrela central, que no noso caso é o Sol.

 

 

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...

Actividade 26: A Xeosfera

Rematamos a Unidade 2 estudando a Xeosfera. Xa vimos anteriormente cun certo detalle a súa subcapa máis superficial, a Litosfera, pero agora imos, "literalmente" a profundizar cara ao centro da Terra. 1.Cal é a nosa maior fonte de información para estudar o interior da Xeosfera? Que son as descontinuidades? O método  sísmico é un dos principais métodos de estudo indirecto que nos permite coñecer como é o interior terrestre. Está baseado no estudo das ondas  sísmicas producidas en terremotos ou por explosións controladas. As ondas  sísmicas prodúcense nun punto chamado  hipocentro e desprázanse a través dos materiais que forman a Terra. Cando as ondas chegan á superficie terrestre (epicentro) propáganse en forma  concéntrica. A medida que se afastan do  hipocentro, as ondas  sísmicas se  atenúan. Analizando a velocidade e traxectoria das ondas podemos coñecer a composición química, estado físico e estrutura dos materiais que compoñen as partes i...

Actividade 45: Os Primeiros Médicos

No campo da mediciña, como en tantos outros da antigúedade, destacaron os gregos. Tedes que facer unha entrada describindo brevemente a vida e as aportacións médicas de Galeno e Hipócrates. GALENO: Non se sabía moito sobre a composición e o funcionamento do corpo humano porque, durante séculos, Roma prohibiu a disección humana. Galeno atopou unha forma de eludir esa prohibición  diseccionando animais. Galeno intuíu que os simios eran similares ás persoas na súa anatomía. Esta idea levouno a  diseccionar tanto animais vivos como mortos. Por horrible que soe esa práctica, aprendeu moito dos seus experimentos. Por unha banda, estableceu firmemente que o sangue fluía polas veas. Poucas persoas consideran a Galeno como un biólogo; no mellor dos casos, poderían consideralo un  zoólogo por todo o traballo que fixo cos animais. Con todo, temos que entender que  diseccionó simios para comprender como funcionaba o corpo humano, non por ningún interese en Comezou os seus expe...