Ir al contenido principal

Actividade 28: Qué É A Vida?

Nesta entrada atopamos unha das cuestións máis importantes que a humanidade se pode plantexar e, ata o momento, das máis difíciles de contestar. 

Cremos saber que características e propiedades son as que "identifican" a algo como un ser vivo. Por outra banda, hai certas evidencias de como poideron ser os primeiros habitantes da Terra. Pero, a cuestión principal de que é a vida ou, noutras palabras, como apareceu o primer ser vivo segue sen resolverse.

A ver se ti o sabes? que é a vida?

O concepto de vida é difícil de definir, xa que dependendo da disciplina na que nos situemos serán obtidas diversas respostas, que poden resultar ata antagónicas entre si.

  • A vida, desde a bioloxía. defínese como a capacidade de nacer, respirar, desenvolverse,  procrear, evolucionar e morrer. Ademais para considerar que  haxa vida desde esta óptica, é necesario que haxa un intercambio de materia e enerxía. 
  • A vida, desde a física. pode ser entendida como o tempo que duran as cousas ou ben como a fase evolutiva, é dicir, que as estrelas teñen vida, algo que resultaría incompatible desde a bioloxía. 
  • A vida, desde a filosofía. tamén é difícil de definir, xa que dependendo do filósofo e a corrente que se analice, a resposta que se obterá será diferente. Atopamos filósofos en contra da distinción feita anteriormente entre “corpo e alma” ou “razón e corpo”. Para outros filósofos, a vida é un conxunto de experiencias. Dentro desta concepción a vida non pode ser entendida polas outras disciplinas xa que é algo que acontece, sucédelle aos seres vivos, é por iso que non pode ser definida a ciencia exacta.
  • En termos médicos falamos de vida humana, desde que comeza ata cando finaliza a mesma. Hai quen considera que se poida dar por iniciada a vida no momento que o óvulo é  fecundado. Outros afirman que a vida como tal comeza co nacemento, que ata o momento previo do parto é un feto.Hai expertos que consideran necesario separar a vida humana da biolóxica. Leste era un tema que xa era tratado na antiga Grecia, un dos pensadores que reflexionou respecto diso foi Aristóteles. O ilustre consideraba que para poder considerar a vida humana precisábanse requisitos, algúns deles eran a autonomía, a liberdade, a procura da beleza, a política, a filosofía, entre outros. Esta visión recibiu moitas críticas, xa que a partir desta definición moitas persoas non poderían ser denominadas como tales. Doutra banda, outros consideran que un requisito para a vida humana é a razón. É esta a que nos distingue do resto dos seres vivos. Considérase que esta postura presentouse a partir da difusión da relixión  Judea-cristiá. Aínda que ao longo da historia foise modificando, non só aqueles que posúen razón son considerados como posuidores de vida humana.Hoxe en día desde o cristianismo entende á vida humana como unha faceta que a alma debe superar antes de alcanzar a plenitude. Desde outras relixións, como o  budismo, considérase que a vida son os diferentes estados de  reencarnación 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro