Ir al contenido principal

Actividade 28: Qué É A Vida?

Nesta entrada atopamos unha das cuestións máis importantes que a humanidade se pode plantexar e, ata o momento, das máis difíciles de contestar. 

Cremos saber que características e propiedades son as que "identifican" a algo como un ser vivo. Por outra banda, hai certas evidencias de como poideron ser os primeiros habitantes da Terra. Pero, a cuestión principal de que é a vida ou, noutras palabras, como apareceu o primer ser vivo segue sen resolverse.

A ver se ti o sabes? que é a vida?

O concepto de vida é difícil de definir, xa que dependendo da disciplina na que nos situemos serán obtidas diversas respostas, que poden resultar ata antagónicas entre si.

  • A vida, desde a bioloxía. defínese como a capacidade de nacer, respirar, desenvolverse,  procrear, evolucionar e morrer. Ademais para considerar que  haxa vida desde esta óptica, é necesario que haxa un intercambio de materia e enerxía. 
  • A vida, desde a física. pode ser entendida como o tempo que duran as cousas ou ben como a fase evolutiva, é dicir, que as estrelas teñen vida, algo que resultaría incompatible desde a bioloxía. 
  • A vida, desde a filosofía. tamén é difícil de definir, xa que dependendo do filósofo e a corrente que se analice, a resposta que se obterá será diferente. Atopamos filósofos en contra da distinción feita anteriormente entre “corpo e alma” ou “razón e corpo”. Para outros filósofos, a vida é un conxunto de experiencias. Dentro desta concepción a vida non pode ser entendida polas outras disciplinas xa que é algo que acontece, sucédelle aos seres vivos, é por iso que non pode ser definida a ciencia exacta.
  • En termos médicos falamos de vida humana, desde que comeza ata cando finaliza a mesma. Hai quen considera que se poida dar por iniciada a vida no momento que o óvulo é  fecundado. Outros afirman que a vida como tal comeza co nacemento, que ata o momento previo do parto é un feto.Hai expertos que consideran necesario separar a vida humana da biolóxica. Leste era un tema que xa era tratado na antiga Grecia, un dos pensadores que reflexionou respecto diso foi Aristóteles. O ilustre consideraba que para poder considerar a vida humana precisábanse requisitos, algúns deles eran a autonomía, a liberdade, a procura da beleza, a política, a filosofía, entre outros. Esta visión recibiu moitas críticas, xa que a partir desta definición moitas persoas non poderían ser denominadas como tales. Doutra banda, outros consideran que un requisito para a vida humana é a razón. É esta a que nos distingue do resto dos seres vivos. Considérase que esta postura presentouse a partir da difusión da relixión  Judea-cristiá. Aínda que ao longo da historia foise modificando, non só aqueles que posúen razón son considerados como posuidores de vida humana.Hoxe en día desde o cristianismo entende á vida humana como unha faceta que a alma debe superar antes de alcanzar a plenitude. Desde outras relixións, como o  budismo, considérase que a vida son os diferentes estados de  reencarnación 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividades 21-23: As Placas Litosféricas (Segunda Parte)

Contesta: 1. Identifica as placas 1,2,3, 4, 5 e 6 . Placa Euroasiática Placa Africana Placa Sudamericana Placa Norteamericana Placa Pacífica Placa De Nazca 2.  Fíxate nos límites ou bordes de placas entre 1 e 2 e entre 3 e 6.  Como se chaman estas zonas? que está sucedendo en cada caso? Placas 1 e 2:   Zona de Fractura Azores-Xibraltar.  Ata a data, os textos científicos explicaban o límite entre a placa africana e  euroasiática como un proceso de  subducción. A  listosfera africana afundíase por baixo da  litosfera da placa  euroasiática. Neste choque titánico é a diferenza de densidade a que manda ao abismo a unha e eleva á outra. Nos mapas represéntase como unha liña con dentes de serra que apuntan na dirección de  subducción. Placas 3 e 6 :   O bordo oriental da placa atópase dentro de en unha zona de  subducción baixo a placa suramericana, o que deu orixe á cordilleira de Ándelos e á fosa peruano-chilena. Estas p...