Ir al contenido principal

Actividade 28: Qué É A Vida?

Nesta entrada atopamos unha das cuestións máis importantes que a humanidade se pode plantexar e, ata o momento, das máis difíciles de contestar. 

Cremos saber que características e propiedades son as que "identifican" a algo como un ser vivo. Por outra banda, hai certas evidencias de como poideron ser os primeiros habitantes da Terra. Pero, a cuestión principal de que é a vida ou, noutras palabras, como apareceu o primer ser vivo segue sen resolverse.

A ver se ti o sabes? que é a vida?

O concepto de vida é difícil de definir, xa que dependendo da disciplina na que nos situemos serán obtidas diversas respostas, que poden resultar ata antagónicas entre si.

  • A vida, desde a bioloxía. defínese como a capacidade de nacer, respirar, desenvolverse,  procrear, evolucionar e morrer. Ademais para considerar que  haxa vida desde esta óptica, é necesario que haxa un intercambio de materia e enerxía. 
  • A vida, desde a física. pode ser entendida como o tempo que duran as cousas ou ben como a fase evolutiva, é dicir, que as estrelas teñen vida, algo que resultaría incompatible desde a bioloxía. 
  • A vida, desde a filosofía. tamén é difícil de definir, xa que dependendo do filósofo e a corrente que se analice, a resposta que se obterá será diferente. Atopamos filósofos en contra da distinción feita anteriormente entre “corpo e alma” ou “razón e corpo”. Para outros filósofos, a vida é un conxunto de experiencias. Dentro desta concepción a vida non pode ser entendida polas outras disciplinas xa que é algo que acontece, sucédelle aos seres vivos, é por iso que non pode ser definida a ciencia exacta.
  • En termos médicos falamos de vida humana, desde que comeza ata cando finaliza a mesma. Hai quen considera que se poida dar por iniciada a vida no momento que o óvulo é  fecundado. Outros afirman que a vida como tal comeza co nacemento, que ata o momento previo do parto é un feto.Hai expertos que consideran necesario separar a vida humana da biolóxica. Leste era un tema que xa era tratado na antiga Grecia, un dos pensadores que reflexionou respecto diso foi Aristóteles. O ilustre consideraba que para poder considerar a vida humana precisábanse requisitos, algúns deles eran a autonomía, a liberdade, a procura da beleza, a política, a filosofía, entre outros. Esta visión recibiu moitas críticas, xa que a partir desta definición moitas persoas non poderían ser denominadas como tales. Doutra banda, outros consideran que un requisito para a vida humana é a razón. É esta a que nos distingue do resto dos seres vivos. Considérase que esta postura presentouse a partir da difusión da relixión  Judea-cristiá. Aínda que ao longo da historia foise modificando, non só aqueles que posúen razón son considerados como posuidores de vida humana.Hoxe en día desde o cristianismo entende á vida humana como unha faceta que a alma debe superar antes de alcanzar a plenitude. Desde outras relixións, como o  budismo, considérase que a vida son os diferentes estados de  reencarnación 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...

Actividade 26: A Xeosfera

Rematamos a Unidade 2 estudando a Xeosfera. Xa vimos anteriormente cun certo detalle a súa subcapa máis superficial, a Litosfera, pero agora imos, "literalmente" a profundizar cara ao centro da Terra. 1.Cal é a nosa maior fonte de información para estudar o interior da Xeosfera? Que son as descontinuidades? O método  sísmico é un dos principais métodos de estudo indirecto que nos permite coñecer como é o interior terrestre. Está baseado no estudo das ondas  sísmicas producidas en terremotos ou por explosións controladas. As ondas  sísmicas prodúcense nun punto chamado  hipocentro e desprázanse a través dos materiais que forman a Terra. Cando as ondas chegan á superficie terrestre (epicentro) propáganse en forma  concéntrica. A medida que se afastan do  hipocentro, as ondas  sísmicas se  atenúan. Analizando a velocidade e traxectoria das ondas podemos coñecer a composición química, estado físico e estrutura dos materiais que compoñen as partes i...

Actividade 45: Os Primeiros Médicos

No campo da mediciña, como en tantos outros da antigúedade, destacaron os gregos. Tedes que facer unha entrada describindo brevemente a vida e as aportacións médicas de Galeno e Hipócrates. GALENO: Non se sabía moito sobre a composición e o funcionamento do corpo humano porque, durante séculos, Roma prohibiu a disección humana. Galeno atopou unha forma de eludir esa prohibición  diseccionando animais. Galeno intuíu que os simios eran similares ás persoas na súa anatomía. Esta idea levouno a  diseccionar tanto animais vivos como mortos. Por horrible que soe esa práctica, aprendeu moito dos seus experimentos. Por unha banda, estableceu firmemente que o sangue fluía polas veas. Poucas persoas consideran a Galeno como un biólogo; no mellor dos casos, poderían consideralo un  zoólogo por todo o traballo que fixo cos animais. Con todo, temos que entender que  diseccionó simios para comprender como funcionaba o corpo humano, non por ningún interese en Comezou os seus expe...