Ir al contenido principal

Actividade 40: O Proceso Da Hominización

Se estades facendo a infografía ou o mapa de conceptos (depende do enfoque que empreguedes) da evolución humana é evidente as moitas especies e xéneros que constitúen o "noso árbore xenealóxico". Pero dentro desa variedade podemos observar como o proceso evolutivo seguíu unhas tendencias determinadas que, ao longo do tempo, nos foron afastando das características dos primates como, por exemplo, o andar bípedo ou o aumento do cráneo.

Nesta entrada tes que ampliar cales foron ditas tendencias evolutivas.

PRIMEIROS HOMÍNIDOS: Entre 4-6 millóns de anos se recoñecen en África uns fósiles que poden ser a base dos homínidos. Viven en zonas arboladas comendo follas e froitas. O bipedismo pode que surxira como adaptación para levar obxectos e para alimentarse. Nos australoitecus os brazos se acurtan, a columna e as pernas se verticalizan, a cadeira se ensancha. O cráneo crece en altura e a cara se reduce.

XÉNERO HOMO: A creación de instrumentos provoca o surximento de especies diferentes, cada unha delas ocupando nichos sociais e ecolóxicos específicos. Todas presentan un gran crecemento encefálico e dieta omnívora.

ATAPUERCA: Atapuerca é clave para coñecer o noso pasado. Os seus sedimentos alcanzan 1'2millóns de anos e presenta restos de H.Antecessor, heidelbergensis e sapiens. O seu estudo permitui propoñer o orixe africano do primeiro, e o seu crácter de nudo para as especies posteriores, a neardentalización  de heidelbergensis e a diverxencia da nosa especie.

OS PARANTHROPUS: Fai 2'5 m.a o clima en África es máis seco e se amplian as sabanas. Surxen novas formas, máis grandes que os australophitecus, que se especializan na inxesta de frutos, tubérculos, semillas e alimentos en xeral duros, que se complementan con termitas e pequenos animais. Os seus cráneos e dentes son voluminosos, con cresta saxital e grandes maseteros.

 

Desenvolvemento do cerebro humano:Un dos trazos máis destacados do proceso evolutivo humano ten que ver co desenvolvemento da nosa arma máis potente: o cerebro e as súas capacidades de aprendizaxe. A historia evolutiva do noso cerebro sería algo así:

  •  Australopithecus. Presenta unha media de 450 cm3 de capacidade cranial, pouco máis que un chimpancé. 
  • Homo  habilis. Moito máis desenvolvido, rolda os 650 cm3 de cerebro. 
  •  Homo  erectus. Inicialmente mostraba uns 850 cm3, pero os seus últimos individuos podían chegar aos 1100 cm3. 
  • Homo  neanthentalensis. Alcanzou pouco máis de 1150 cm3 de capacidade cranial. 
  • Homo  sapiens. Posúe unha capacidade media de 1350 cm3 de cerebro.


Polgares  oponibles:
Un dos trazos particulares da evolución humana é a presenza e utilidade de polgares  oponibles. Compartimos esta característica cos primates superiores e só foi útil unha vez desenvolvida a postura  bípeda e liberadas as extremidades superiores.

Linguaxe articulada: Un dos maiores trazos que distinguen ao  Homo  sapiens dos seus antecesores é o xurdimento dunha linguaxe articulada, isto é, simbólico. Permítenos entre outras cousas formular e compartir pensamentos complexos, que se refiran a obxectos que non están presentes, pero que podemos intercambiar por signos. Existen sospeitas da presenza dunha linguaxe moi primitiva en  H.  erectus e máis  desarrolado en  H.  nearthentalensis. Con todo, ningún alcanzaría a complexidade do noso.


Bipedestación:
A diferenza da columna recta dos simios, a columna dos humanos e os seus antecesores presenta  curvaturas. Están deseñadas para unha vida  bípeda, de pé no plano, porque lles permiten soster o peso enteiro do corpo. A nosa columna funciona como un resorte, con  vértebras redondas que soportan o peso da cabeza e o  torso.O mesmo ocorreu coa  pelvis, que debeu alargarse e virar cara ao interior do corpo. Isto permite soportar o peso do corpo pero representa unha dificultade para o nacemento das crías, xa que dota ás femias dunha canle de parto longo e sinuoso. Polo tanto deben nacer prematuras e culminar o seu proceso fose do corpo materno.







Comentarios

Entradas populares de este blog

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...