Ir al contenido principal

Actividade 40: O Proceso Da Hominización

Se estades facendo a infografía ou o mapa de conceptos (depende do enfoque que empreguedes) da evolución humana é evidente as moitas especies e xéneros que constitúen o "noso árbore xenealóxico". Pero dentro desa variedade podemos observar como o proceso evolutivo seguíu unhas tendencias determinadas que, ao longo do tempo, nos foron afastando das características dos primates como, por exemplo, o andar bípedo ou o aumento do cráneo.

Nesta entrada tes que ampliar cales foron ditas tendencias evolutivas.

PRIMEIROS HOMÍNIDOS: Entre 4-6 millóns de anos se recoñecen en África uns fósiles que poden ser a base dos homínidos. Viven en zonas arboladas comendo follas e froitas. O bipedismo pode que surxira como adaptación para levar obxectos e para alimentarse. Nos australoitecus os brazos se acurtan, a columna e as pernas se verticalizan, a cadeira se ensancha. O cráneo crece en altura e a cara se reduce.

XÉNERO HOMO: A creación de instrumentos provoca o surximento de especies diferentes, cada unha delas ocupando nichos sociais e ecolóxicos específicos. Todas presentan un gran crecemento encefálico e dieta omnívora.

ATAPUERCA: Atapuerca é clave para coñecer o noso pasado. Os seus sedimentos alcanzan 1'2millóns de anos e presenta restos de H.Antecessor, heidelbergensis e sapiens. O seu estudo permitui propoñer o orixe africano do primeiro, e o seu crácter de nudo para as especies posteriores, a neardentalización  de heidelbergensis e a diverxencia da nosa especie.

OS PARANTHROPUS: Fai 2'5 m.a o clima en África es máis seco e se amplian as sabanas. Surxen novas formas, máis grandes que os australophitecus, que se especializan na inxesta de frutos, tubérculos, semillas e alimentos en xeral duros, que se complementan con termitas e pequenos animais. Os seus cráneos e dentes son voluminosos, con cresta saxital e grandes maseteros.

 

Desenvolvemento do cerebro humano:Un dos trazos máis destacados do proceso evolutivo humano ten que ver co desenvolvemento da nosa arma máis potente: o cerebro e as súas capacidades de aprendizaxe. A historia evolutiva do noso cerebro sería algo así:

  •  Australopithecus. Presenta unha media de 450 cm3 de capacidade cranial, pouco máis que un chimpancé. 
  • Homo  habilis. Moito máis desenvolvido, rolda os 650 cm3 de cerebro. 
  •  Homo  erectus. Inicialmente mostraba uns 850 cm3, pero os seus últimos individuos podían chegar aos 1100 cm3. 
  • Homo  neanthentalensis. Alcanzou pouco máis de 1150 cm3 de capacidade cranial. 
  • Homo  sapiens. Posúe unha capacidade media de 1350 cm3 de cerebro.


Polgares  oponibles:
Un dos trazos particulares da evolución humana é a presenza e utilidade de polgares  oponibles. Compartimos esta característica cos primates superiores e só foi útil unha vez desenvolvida a postura  bípeda e liberadas as extremidades superiores.

Linguaxe articulada: Un dos maiores trazos que distinguen ao  Homo  sapiens dos seus antecesores é o xurdimento dunha linguaxe articulada, isto é, simbólico. Permítenos entre outras cousas formular e compartir pensamentos complexos, que se refiran a obxectos que non están presentes, pero que podemos intercambiar por signos. Existen sospeitas da presenza dunha linguaxe moi primitiva en  H.  erectus e máis  desarrolado en  H.  nearthentalensis. Con todo, ningún alcanzaría a complexidade do noso.


Bipedestación:
A diferenza da columna recta dos simios, a columna dos humanos e os seus antecesores presenta  curvaturas. Están deseñadas para unha vida  bípeda, de pé no plano, porque lles permiten soster o peso enteiro do corpo. A nosa columna funciona como un resorte, con  vértebras redondas que soportan o peso da cabeza e o  torso.O mesmo ocorreu coa  pelvis, que debeu alargarse e virar cara ao interior do corpo. Isto permite soportar o peso do corpo pero representa unha dificultade para o nacemento das crías, xa que dota ás femias dunha canle de parto longo e sinuoso. Polo tanto deben nacer prematuras e culminar o seu proceso fose do corpo materno.







Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro