Ir al contenido principal

Actividade 41: Dúas Maravillas

Para rematar o segundo bloque da materia quero escoller un artigo científico cun enfoque moi especial e que enlaza o Universo e a Vida. Ide ao seguinte enlace, lede e facede un comentario sobre o mesmo e, se queredes, a vosa opinión.

Tedes un Universo no voso cerebro?

Esta noticia fala sobre a relación que hay entre o cerebro é o universo. Di que a priori poden parecer dous conceptos pouco ou nada parecidos: con todo un novo estudo realizado por un  astrofísico da Universidade de Bolonia e un neurocirurxián da Universidade de  Verona, afirma que comparten moito máis do que pensamos, como un número parecido de neuronas e galaxias ou a distribución e morfoloxía de cada rede.

Segundo explican ambos os investigadores, a diferenza máis obvia entre o cerebro e o Universo é o seu tamaño.
Sen embargo, o cerebro humano funciona grazas á súa ampla rede neuronal, que contén aproximadamente 69.000 millóns de neuronas; pola súa banda, os astrónomos estiman que o Universo  observable contén uns 100.000 millóns de galaxias, o que é un número bastante similar. Dentro de ambos os sistemas, só o 30% das súas masas están compostas por galaxias e neuronas; o resto, son longos  filamentos ou  nodos que as unen.o 70% da distribución de masa ou enerxía está composta por compoñentes que xogan un papel aparentemente pasivo, en concreta a auga no cerebro e a enerxía escura no Universo  observable.
A partir destas características compartidas, os investigadores levaron a cabo unha simulación da rede de galaxias con seccións da cortiza cerebral e o  cerebelo.
Os resultados deste estudo están a impulsar aos investigadores para pensar en novas e máis efectivas técnicas de análises para ambos os campos, que permitirán unha mellor comprensión de como funcionan e como evolucionaron estes dous sistemas, comprendendo a lóxica común que rexe que se parezan tanto.
Paréceme algo moi curioso e extraordinario. Penso que deberían seguir investigando sobre a relación entre o noso cerebro e universo.

















Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...