Ir al contenido principal

Actividade 47: A Mediciña Nos Séculos XVII-XIX

 Fai un pequeno informe (de 15 a 30 liñas) describindo, alomenos, as investigacións e descubrementos de tres científic@s no campo da mediciña. de cada un indica nome, datas de vida e morte e descubremento/s.

GALENO (Século  II) foi un médico grego cuxo pensamento dominou a medicina europea durante máis de mil anos. A fisioloxía xeral de Galeno explicou o funcionamento do corpo segundo as virtudes, operacións e espíritos ou  pneuma (tres tipos de alma: natural, vital e animal). A súa concepción das funcións do corpo influíron posteriormente e describiu numerosas estruturas do corpo demostrando as funcións dalgúns órganos. Pero quizais é máis coñecida a súa achega nos métodos de conservación e preparación de fármacos, base da actual farmacia  galénica.

AVICENA (Século  XI) foi médico, filósofo e científico persa. Escribiu máis de 300 libros sendo “O canon de medicina” o máis coñecido deles ao influír na práctica e o ensino da medicina. A súa obra presenta o pensamento de Aristóteles ante os pensadores occidentais da Idade Media ao traducirse ao latín. O Canon de  Avicena só foi posto en dúbida a partir do Renacemento: Leonardo dá  Vinci rexeitou a súa anatomía e  Paracelso queimouno. A súa práctica médica podería resumirse na seguinte frase: “A medicina é a arte de conservar a saúde e eventualmente de curar a enfermidade ocorrida no corpo”.

 ARISTÓTELES (Século IV a. C.) foi un filósofo, lóxico e científico, as súas ideas exerceron unha enorme influencia no intelecto occidental durante máis de dous milenios, sendo os árabes os que lle  redescubrieron na Idade Media pasando á filosofía  escolástica. Aristóteles transformou practicamente todas as áreas do coñecemento sendo o pai fundador da bioloxía na que describiu máis de 500 “viventes”. Formulou a teoría da xeración espontánea como orixe da vida e a súa teoría física pola que todo estaba composto de cinco elementos (auga, terra, aire, lume e  éter), mantívose vixente ata a revolución científica.

ANTON VAN  LEEUWENHOEK (Século  XVII).Este científico holandés, introduciu as melloras necesarias aos microscopios  que permitiron os grandes avances posteriores no coñecemento das células. Describiu por primeira vez ás bacterias e os xermes. Foi o precursor da bioloxía experimental, a bioloxía celular e a  microbiología. O descubrimento de  Leeuwenhoek fixo posibles algúns dos desenvolvementos médicos máis importantes da historia como as vacinas e a penicilina.

 

Comentarios

Entradas populares de este blog

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...