Ir al contenido principal

Actividade 54: A Información Xenética

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía.Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos.Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.


Contesta:

1- Con respecto ao cariotipo, cal é o sexo desa persoa? Por que? O sexo da peroa é masculino  porque presenta XY.
2- Observas algunha alteración no cariotipo? Busca en internet unha enfermidade relacionada cos
cromosomas.
 Síndrome  Cri  du Chat ( deleción parcial ou total do brazo curto do cromosoma 5).

3- Xa sabes que nas nosas células temos 46 cromosomas. Hai algunha célula que non o cumpre?
Razoa a resposta.
Case todas as células do seu corpo teñen 46 cromosomas. Hai dous tipos de células que son diferentes. Estas son os óvulos da muller e os espermatozoides do home. Cada unha delas ten soamente 23 cromosomas.

4- Cal é a diferencia entre xen e alelo?
.Un xen é un fragmento do ADN que almacena a información xenética para a síntese dunha proteína ou a súa regulación. Un  alelo é cada versión diferente dun xene para unha mesma proteína.

5- Busca información sobre o Proxecto Xenoma Humano. Indica as súas características.
O Proxecto Xenoma Humano ( PGH) foi un proxecto internacional de investigación científica co obxectivo fundamental de determinar a secuencia de pares de bases químicas que compoñen o ADN e identificar e cartografar todos os xenes dun xenoma humano media desde un punto de vista físico e funcional, incluíndo tanto os xenes que codifican proteínas como os que non.

6- Que é unha mutación? Cal soe ser a súa consecuencia?É calquera cambio na secuencia do ADN dunha célula. As mutacións ás veces prodúcense por erros durante a división celular ou pola exposición a substancias do ambiente que danan o ADN. As mutacións poden ter un efecto prexudicial, un efecto favorable ou ningún efecto.





Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro