Ir al contenido principal

Actividade 54: A Información Xenética

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía.Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos.Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.


Contesta:

1- Con respecto ao cariotipo, cal é o sexo desa persoa? Por que? O sexo da peroa é masculino  porque presenta XY.
2- Observas algunha alteración no cariotipo? Busca en internet unha enfermidade relacionada cos
cromosomas.
 Síndrome  Cri  du Chat ( deleción parcial ou total do brazo curto do cromosoma 5).

3- Xa sabes que nas nosas células temos 46 cromosomas. Hai algunha célula que non o cumpre?
Razoa a resposta.
Case todas as células do seu corpo teñen 46 cromosomas. Hai dous tipos de células que son diferentes. Estas son os óvulos da muller e os espermatozoides do home. Cada unha delas ten soamente 23 cromosomas.

4- Cal é a diferencia entre xen e alelo?
.Un xen é un fragmento do ADN que almacena a información xenética para a síntese dunha proteína ou a súa regulación. Un  alelo é cada versión diferente dun xene para unha mesma proteína.

5- Busca información sobre o Proxecto Xenoma Humano. Indica as súas características.
O Proxecto Xenoma Humano ( PGH) foi un proxecto internacional de investigación científica co obxectivo fundamental de determinar a secuencia de pares de bases químicas que compoñen o ADN e identificar e cartografar todos os xenes dun xenoma humano media desde un punto de vista físico e funcional, incluíndo tanto os xenes que codifican proteínas como os que non.

6- Que é unha mutación? Cal soe ser a súa consecuencia?É calquera cambio na secuencia do ADN dunha célula. As mutacións ás veces prodúcense por erros durante a división celular ou pola exposición a substancias do ambiente que danan o ADN. As mutacións poden ter un efecto prexudicial, un efecto favorable ou ningún efecto.





Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Actividade 27: A Terra É A Vida

Esta actividade sírvenos de "ponte" entre a unidade anterior, O planeta Terra, e a seguinte, A vida e os seres vivos (Tema 3) .  Ata o momento so temos atopado vida na Terra. Sempre se explicou isto argumentando que o noso planeta ten unhas condicións únicas para que a vida xurdira, evolucionara e diversificara. 1. Tes que facer un pequeno informe (entre 15 e 20 liñas) explicando cales son esas condicións únicas.  (Valorarase cantas atopedes e por que permiten a vida)    As condicións que fixeron posible a vida son as seguintes: A  auga en estado líquido: Todas as reaccións químicas do metabolismo dos seres vivos realízanse nela, e é a base de todos os organismos vivos que se coñecen. Este elemento é necesario para  hidratar, limpar, regular o clima, achegar enerxía e mesmo albergar vida. A  distancia entre a Terra e ou Sol (luz e temperatura): Por unha banda, o paso da luz solar é vital para os seres vivos.Sen a existencia da luz solar, as plantas...

Actividade 26: A Xeosfera

Rematamos a Unidade 2 estudando a Xeosfera. Xa vimos anteriormente cun certo detalle a súa subcapa máis superficial, a Litosfera, pero agora imos, "literalmente" a profundizar cara ao centro da Terra. 1.Cal é a nosa maior fonte de información para estudar o interior da Xeosfera? Que son as descontinuidades? O método  sísmico é un dos principais métodos de estudo indirecto que nos permite coñecer como é o interior terrestre. Está baseado no estudo das ondas  sísmicas producidas en terremotos ou por explosións controladas. As ondas  sísmicas prodúcense nun punto chamado  hipocentro e desprázanse a través dos materiais que forman a Terra. Cando as ondas chegan á superficie terrestre (epicentro) propáganse en forma  concéntrica. A medida que se afastan do  hipocentro, as ondas  sísmicas se  atenúan. Analizando a velocidade e traxectoria das ondas podemos coñecer a composición química, estado físico e estrutura dos materiais que compoñen as partes i...

Actividade 45: Os Primeiros Médicos

No campo da mediciña, como en tantos outros da antigúedade, destacaron os gregos. Tedes que facer unha entrada describindo brevemente a vida e as aportacións médicas de Galeno e Hipócrates. GALENO: Non se sabía moito sobre a composición e o funcionamento do corpo humano porque, durante séculos, Roma prohibiu a disección humana. Galeno atopou unha forma de eludir esa prohibición  diseccionando animais. Galeno intuíu que os simios eran similares ás persoas na súa anatomía. Esta idea levouno a  diseccionar tanto animais vivos como mortos. Por horrible que soe esa práctica, aprendeu moito dos seus experimentos. Por unha banda, estableceu firmemente que o sangue fluía polas veas. Poucas persoas consideran a Galeno como un biólogo; no mellor dos casos, poderían consideralo un  zoólogo por todo o traballo que fixo cos animais. Con todo, temos que entender que  diseccionó simios para comprender como funcionaba o corpo humano, non por ningún interese en Comezou os seus expe...