Ir al contenido principal

Actividade 54: A Información Xenética

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía.Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos.Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.


Contesta:

1- Con respecto ao cariotipo, cal é o sexo desa persoa? Por que? O sexo da peroa é masculino  porque presenta XY.
2- Observas algunha alteración no cariotipo? Busca en internet unha enfermidade relacionada cos
cromosomas.
 Síndrome  Cri  du Chat ( deleción parcial ou total do brazo curto do cromosoma 5).

3- Xa sabes que nas nosas células temos 46 cromosomas. Hai algunha célula que non o cumpre?
Razoa a resposta.
Case todas as células do seu corpo teñen 46 cromosomas. Hai dous tipos de células que son diferentes. Estas son os óvulos da muller e os espermatozoides do home. Cada unha delas ten soamente 23 cromosomas.

4- Cal é a diferencia entre xen e alelo?
.Un xen é un fragmento do ADN que almacena a información xenética para a síntese dunha proteína ou a súa regulación. Un  alelo é cada versión diferente dun xene para unha mesma proteína.

5- Busca información sobre o Proxecto Xenoma Humano. Indica as súas características.
O Proxecto Xenoma Humano ( PGH) foi un proxecto internacional de investigación científica co obxectivo fundamental de determinar a secuencia de pares de bases químicas que compoñen o ADN e identificar e cartografar todos os xenes dun xenoma humano media desde un punto de vista físico e funcional, incluíndo tanto os xenes que codifican proteínas como os que non.

6- Que é unha mutación? Cal soe ser a súa consecuencia?É calquera cambio na secuencia do ADN dunha célula. As mutacións ás veces prodúcense por erros durante a división celular ou pola exposición a substancias do ambiente que danan o ADN. As mutacións poden ter un efecto prexudicial, un efecto favorable ou ningún efecto.





Comentarios

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividades 21-23: As Placas Litosféricas (Segunda Parte)

Contesta: 1. Identifica as placas 1,2,3, 4, 5 e 6 . Placa Euroasiática Placa Africana Placa Sudamericana Placa Norteamericana Placa Pacífica Placa De Nazca 2.  Fíxate nos límites ou bordes de placas entre 1 e 2 e entre 3 e 6.  Como se chaman estas zonas? que está sucedendo en cada caso? Placas 1 e 2:   Zona de Fractura Azores-Xibraltar.  Ata a data, os textos científicos explicaban o límite entre a placa africana e  euroasiática como un proceso de  subducción. A  listosfera africana afundíase por baixo da  litosfera da placa  euroasiática. Neste choque titánico é a diferenza de densidade a que manda ao abismo a unha e eleva á outra. Nos mapas represéntase como unha liña con dentes de serra que apuntan na dirección de  subducción. Placas 3 e 6 :   O bordo oriental da placa atópase dentro de en unha zona de  subducción baixo a placa suramericana, o que deu orixe á cordilleira de Ándelos e á fosa peruano-chilena. Estas p...