Ir al contenido principal

Actividade 55: As Células Nai

 Nas anteriores  entradas comentamos algúns aspectos básicos do ADN e da información xenética. En todas as células do corpo (excepto nas sexuais) e contido nos seus núcleos está a toda a información xenética dese organismo. Pero, nun organismo pluricelular hai moitos tipos de células con características propias. Como se poden formar estas células? 

Na páxina recursos está o vídeo titulado células nai (3:42) Logo de miralo facede unha entrada contestando:
- Como se chama a técnica empregada? É unha técica basada na rexeneración dos tecidos.
- Que quere dicir que "os espermatozoide e os óvulos son células especializadas"? 

- Que son os cromosomas? 
Orgánulo en forma de  filamento que se acha no interior do núcleo dunha célula  eucariota e que contén o material xenético; o número de cromosomas é constante para as células dunha mesma especie.
- E un blastocisto? 
Un  blastocisto é un embrión cultivado en laboratorio ata os días 5  ó 6 de desenvolvemento. Ten unha estrutura celular complexa formada por aproximadamente 200 células. Cando un embrión chega a desenvolverse ata  blastocisto está no grao óptimo para ser implantado no útero materno.
- Por que son tan importantes as células nai? 
 As células nai producen  glóbulos vermellos,  glóbulos brancos e plaquetas. Necesitamos todos estes tipos de células sanguíneas para manternos vivos. Para que estas células sanguíneas cumpran a súa función, necesitamos ter no sangue a cantidade suficiente delas.
- Que grave problema médico poden resolver estas células?Os transplantes de células nai utilízanse para substituír as células da medula ósea que foron destruídas polo cancro ou pola quimioterapia e/ou a radiación que se usa para tratar o cancro. As persoas que poderían beneficiarse das terapias con células nai inclúen aquelas con lesións da medula  espinal, diabetes tipo 1, enfermidade de Parkinson, esclerose lateral  amiotrófica, enfermidade de Alzheimer, enfermidade cardíaca, accidente  cerebrovascular, queimaduras, cancro e  osteoartritis.











Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro