Ir al contenido principal

Actividade 56: A Biotecnoloxía

A  biotecnoloxía  ou a  tecnoloxía dá vida  é  unha ciencia que pretende aplicar a  tecnoloxía  aos principios básicos dá vida.  Ides a descubrir  algunhas dás  súas características.


1. Define  dun  xeito  máis exacto que  é a  biotecnoloxía: A biotecnoloxía é a aplicación tecnolóxica que utiliza a bioloxía (sistemas biolóxicos e organismos vivos ou os seus derivados) para crear ou modificar produtos ou procesos en beneficio do home e o seu medio ambiente

2. Cales son vos campos de aplicación dá  biotecnoloxía?

  • Biotecnoloxía vermella: refírese ao uso de bio-organismos na medicina, por exemplo na creación de antibióticos.
  • Biotecnoloxía verde: aplicada a procesos agrícolas.
  • Biotecnoloxía branca: é a biotecnoloxía aplicada a procesos industriais.
  • Biotecnoloxía gris: para a procura de solucións a problemas ambientais.
  • Biotecnoloxía azul: para procesos relacionados co mar.

Nos últimos tempos, a biotecnoloxía mostrou o seu potencial no desenvolvemento de técnicas modernas en bioloxía celular, molecular e xenética, en combinación coa enxeñería. Así mesmo, compleméntase con coñecementos en campos como a bioética, a  bioinformática, a lexislación e mesmo a economía e a administración.

3. Historicamente  unha dás  primeiras  aplicacións dá  biotecnoloxía  foi ou  descubremento dá penicilina en 1928. Como  foi?

Alexander Fleming non descubriu a penicilina, atopoulla. Ata o dicionario da RAE usa o seu caso para exemplificar a definición de  serendipia. Pero é que tampouco soubo ver as súas posibilidades terapéuticas. Iso logrouno un grupo de investigadores da Universidade de Oxford (Reino Unido) que, cando o achado de Fleming caía no esquecemento, retomárono. Hai agora 75 anos, primeiro probaron este misterioso fungo con ratos e despois con humanos. Aínda que o primeiro dos seus pacientes morréuselles, foi o verdadeiro inicio da era dos antibióticos.

3. E que ten que ver a  ovella  Dolly con todo  isto?

Desde a clonación da ovella  Dolly, hai 25 anos, poucas cousas avanzaron tanto e tan rápido como o noso coñecemento da bioloxía, un campo que desenvolveu dúas ferramentas -clonación e edición xenética- que revolucionaron a investigación científica e que, de feito, foron recoñecidas co Nobel de Medicina.

A famosa ovella naceu o 5 de xullo de 1996 e foi o primeiro mamífero clonado a partir de células adultas grazas a unha técnica ideada por Ian  Wilmut e os seus colegas do  Roslin  Institute de Edimburgo, no Reino Unido.

A clonación de  Dolly (que pariu de forma natural unha cría en 1998 e morreu en 2003) foi o pistoletazo de saída dunha revolución científica que abriu infinitas oportunidades para a medicina  rexenerativa, a bioloxía e a agricultura.O nacemento de  Dolly foi un fito fundamental da bioloxía, un dos máis importantes do século  XX, porque nos lembrou a posibilidade -ata entón aventurada pero nunca demostrada- de que as células son plásticas e pódense  reprogramar e que, a partir dunha célula adulta dun músculo, do cerebro ou dun ril, é posible que o seu núcleo volva repetir todos e cada un dos pasos do desenvolvemento embrionario.





Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 38-39: A Evolución Humana

No seguinte enlace tedes un vídeo sobre a evolución humana. Tamén o podedes atopar na sección recursos .  Se imos ben de tempo o veremos durante as clases. Non é para publicar no voso blog. La odisea de la especie A actividade consistirá en:    - visualizalo e anotar as diferentes especies "da nosa familia" que van aparecendo indicando cales foron os seus logros evolutivos.   - Situalos cronolóxicamente e gardar unha imaxe dos posible aspecto de cada especie.   - Está previsto facer un mapa de conceptos ou unha infografía sobre a evolución humana, polo tanto podedes aproveitar esta actividade para ilo preparando.

Actividade 11: O Universo 1

Universo: O Universo é o espazo e o tempo que abarca todo aquilo que existe, é dicir, todos os tipos de materias, os planetas, a enerxía, a luz, as estrelas, os satélites, as galaxias e outros obxectos celestes, mesmo, as leis e as constantes físicas que os gobernan.   Galaxia: As galaxias son acumulacións de gas, po e miles de millóns de estrelas e os seus sistemas solares, agrupadas grazas á gravidade.  Nebulosa: Unha nebulosa é unha nube xigante de po e gas no espazo. Algunhas nebulosas proveñen do gas e o po expulsado pola explosión dunha estrela moribunda, como unha supernova . Outras nebulosas son rexións onde comezan a formarse novas estrelas. Por esta razón, algunhas nebulosas chámanse "viveiros de estrelas".  Estrela: As estrelas son motores de enerxía cósmica que producen calor, luz, raios ultravioleta, raios X e outras formas de radiación. Están compostas case na súa totalidade de gas e plasma, un estado de supercalentamiento da materia composta de partícul

Actividade 16: Wegener

  Na unidades 2 imos a estudar a Terra en profundidade. Un dos máis destacados científicos neste campo foi  Alfred Wegener  quen contribuiu de xeito salientable a coñecer a dinámica do que moito máis tarde se chamarían placas. 1. Que descubriu Wegener?  O meteorólogo alemán foi o primeiro en reunir datos procedentes de diferentes disciplinas científicas para argumentar unha teoría de deriva continental, por entón moi controvertida. 2. Que probas aportou para xustificar a súa teoría? Probas xeográficas:   Wegener observou que os continentes, como África e Sudamérica, poderían estar unidos no pasado, xa que as formas das súas costas parecen encaixar. Se os continentes formaron parte de  Pangea, é lóxico que encaixen os seus fragmentos. A coincidencia é maior se en lugar das costas, tratamos de facer coincidir as plataformas continentais. Probas xeolóxicas: Wegener observou que algunhas formacións xeolóxicas continuaban a ambos os dous lados do Atlántico. Tiñan a mesma idade e tipos de ro