Ir al contenido principal

Actividade 56: A Biotecnoloxía

A  biotecnoloxía  ou a  tecnoloxía dá vida  é  unha ciencia que pretende aplicar a  tecnoloxía  aos principios básicos dá vida.  Ides a descubrir  algunhas dás  súas características.


1. Define  dun  xeito  máis exacto que  é a  biotecnoloxía: A biotecnoloxía é a aplicación tecnolóxica que utiliza a bioloxía (sistemas biolóxicos e organismos vivos ou os seus derivados) para crear ou modificar produtos ou procesos en beneficio do home e o seu medio ambiente

2. Cales son vos campos de aplicación dá  biotecnoloxía?

  • Biotecnoloxía vermella: refírese ao uso de bio-organismos na medicina, por exemplo na creación de antibióticos.
  • Biotecnoloxía verde: aplicada a procesos agrícolas.
  • Biotecnoloxía branca: é a biotecnoloxía aplicada a procesos industriais.
  • Biotecnoloxía gris: para a procura de solucións a problemas ambientais.
  • Biotecnoloxía azul: para procesos relacionados co mar.

Nos últimos tempos, a biotecnoloxía mostrou o seu potencial no desenvolvemento de técnicas modernas en bioloxía celular, molecular e xenética, en combinación coa enxeñería. Así mesmo, compleméntase con coñecementos en campos como a bioética, a  bioinformática, a lexislación e mesmo a economía e a administración.

3. Historicamente  unha dás  primeiras  aplicacións dá  biotecnoloxía  foi ou  descubremento dá penicilina en 1928. Como  foi?

Alexander Fleming non descubriu a penicilina, atopoulla. Ata o dicionario da RAE usa o seu caso para exemplificar a definición de  serendipia. Pero é que tampouco soubo ver as súas posibilidades terapéuticas. Iso logrouno un grupo de investigadores da Universidade de Oxford (Reino Unido) que, cando o achado de Fleming caía no esquecemento, retomárono. Hai agora 75 anos, primeiro probaron este misterioso fungo con ratos e despois con humanos. Aínda que o primeiro dos seus pacientes morréuselles, foi o verdadeiro inicio da era dos antibióticos.

3. E que ten que ver a  ovella  Dolly con todo  isto?

Desde a clonación da ovella  Dolly, hai 25 anos, poucas cousas avanzaron tanto e tan rápido como o noso coñecemento da bioloxía, un campo que desenvolveu dúas ferramentas -clonación e edición xenética- que revolucionaron a investigación científica e que, de feito, foron recoñecidas co Nobel de Medicina.

A famosa ovella naceu o 5 de xullo de 1996 e foi o primeiro mamífero clonado a partir de células adultas grazas a unha técnica ideada por Ian  Wilmut e os seus colegas do  Roslin  Institute de Edimburgo, no Reino Unido.

A clonación de  Dolly (que pariu de forma natural unha cría en 1998 e morreu en 2003) foi o pistoletazo de saída dunha revolución científica que abriu infinitas oportunidades para a medicina  rexenerativa, a bioloxía e a agricultura.O nacemento de  Dolly foi un fito fundamental da bioloxía, un dos máis importantes do século  XX, porque nos lembrou a posibilidade -ata entón aventurada pero nunca demostrada- de que as células son plásticas e pódense  reprogramar e que, a partir dunha célula adulta dun músculo, do cerebro ou dun ril, é posible que o seu núcleo volva repetir todos e cada un dos pasos do desenvolvemento embrionario.





Comentarios

Entradas populares de este blog

Actividade 35: A Evolución

Entender como funciona a evolución en detalle é moi complexo e estamos lonxe da súa comprensión, pero os mecanismos basicos que a rixen parecen claros. Imos a comprobalo ... 1 - Tes que buscar unha infografía que explique como funciona a evolución, procura que a explique dun xeito claro e sinxelo. Fai unha captura e súbela ao teu blog. 2 - Indica as principais etapas do proceso evolutivo debaixo da infográfia. Como orientación te indicaré algunhas delas: variabilidade xenética, loita pola supervivencia, selección natural ...

Atividade 53: A Información Xénetica

Iniciamos con esta entrada unha nova unidade do curso: Os xenes, a información xenética e a biotecnoloxía. Neste caso cambiaremos a metodoloxía. Ide a páxina TEXTOS do blog da materia, buscade o texto A INFORMACIÓN XENÉTICA. Veredes que, en realidade son catro textos. Empezade polo primeiro: Reprodución asexual e sexual. Hai que leelo e contestar no voso blog como unha entrada. Repetiredes o procedemento anterior cos outros tres textos creando sendas entradas.   Contesta: 1- Que quere dicir cas cadeas de ADN condénsanse? cal é o resultado? A condensación leva a cabo cando a célula está a piques de dividirse. Cando a  cromatina condénsase, pódese observar que o ADN eucarionte non é só unha cadea longa, senón que ademais está dividido en pedazos lineais chamados cromosomas. O resultado son os cromosomas. 2- Por que os cromosomas teñen aspecto de X? Son as X sempre iguais?   Nas divisións celulares ( mitosis e  meiosis) o cromosoma presenta a súa forma máis coñecida, co...

Actividades 21-23: As Placas Litosféricas (Segunda Parte)

Contesta: 1. Identifica as placas 1,2,3, 4, 5 e 6 . Placa Euroasiática Placa Africana Placa Sudamericana Placa Norteamericana Placa Pacífica Placa De Nazca 2.  Fíxate nos límites ou bordes de placas entre 1 e 2 e entre 3 e 6.  Como se chaman estas zonas? que está sucedendo en cada caso? Placas 1 e 2:   Zona de Fractura Azores-Xibraltar.  Ata a data, os textos científicos explicaban o límite entre a placa africana e  euroasiática como un proceso de  subducción. A  listosfera africana afundíase por baixo da  litosfera da placa  euroasiática. Neste choque titánico é a diferenza de densidade a que manda ao abismo a unha e eleva á outra. Nos mapas represéntase como unha liña con dentes de serra que apuntan na dirección de  subducción. Placas 3 e 6 :   O bordo oriental da placa atópase dentro de en unha zona de  subducción baixo a placa suramericana, o que deu orixe á cordilleira de Ándelos e á fosa peruano-chilena. Estas p...